Ko mesarsko podjetje diskriminira pol Slovenije

Instagram mi je (meni in še stotisočim uporabnikom) ponudil sodelovanje v nagradni igri. Že prikazna slika me je vznejevoljila, pojasnilo organizatorja pa me je začudilo in mi vzbudilo dobro znano nelagodje, ki ga občutimo takrat, ko je naš sogovornik tolikšen tepec, da je nam nerodno zaradi njega.

Nagradno igro je pripravilo podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo mesnih izdelkov, sodelujočim pa so postavili enostavno vprašanje: kje se pripravljajo najboljši pikniki. Ideja je bila, da se sodelujoči opredelijo z izbiro reakcije na Facebooku (kar je že v osnovi nenavadno, saj poteka nagradna igra na Instagramu, ki te možnosti nima – lahko zgolj označiš, da ti je nekaj všeč, nimaš pa reakcije za žalost, jezo in podobno). Na podlagi bolj ali manj slepe karte Slovenije so glasovalci z izbiro reakcije glasovali za izbrano regijo. Tu pa se zaplete. Reakcij je 5, regij pa 12. Tak koncept kar kliče po težavah.

Slovenija kot jo vidi mesnopredelovalna industrija. FOTO: Instagram

Razumljivo so se v komentarjih ljudje spraševali, kje so Koroška, Dolenjska, Zasavje in še mnoge druge regije. Razumljivo je tudi, da so se ob tem počutili izključene in prizadete. Kot da dotično podjetje njihove regije ne ceni kot enakovredno ostalim. Poleg diskriminacije 7 regij jim je uspelo pokazati še neznanje geografije, saj so Notranjsko označili na območju osrednje Slovenije. Na mnoga vprašanja je podjetje potrpežljivo odgovarjalo, da žal Facebook in Instagram omogočata le 5 reakcij (kar ne drži – kot rečeno Instagram nima različnih reakcij), zato so pač izbrali tistih pet regij, kjer ima njihova stran največ sledilcev. Kar je spet strel v temo.

Prvič, sledilci na družabnem omrežju niso kupci. Drugič, podatek o regiji bivališča je opcionalen. Podjetje razpolaga s podatki o kraju prebivališča tistih sledilcev, ki so ta podatek navedli – večina ga sploh ni. Tretjič, podjetje z oddelkom za marketing bi moralo svojo tržno strategijo osnovati na temeljitejših analizah, kot je statistika Facebook strani. Četrtič, zakaj prednostno vključevati zgolj že obstoječe stranke, namesto poskušati privabiti nove?

Res bi rada razumela miselni okvir tržnika, ki zasnuje tak koncept. Koncept, ki že apriorno izključi več kot polovico potencialnih kupcev. In upoštevajmo, da velike korporacije zaposlujejo samo zelo izobražen in sposoben kader. Vsaj v teoriji. Nagradno igro bi lahko oblikovali na nešteto drugih načinov, ki bi pri kupcih vzbudili simpatije, ne pa željo bo enakem bojkotu nazaj. Sicer so v prizadevanju popraviti spodrsljaj neumorno pojasnjevali, da pač ni šlo drugače in da so vseeno k sodelovanju vabljeni tudi prebivalci ostalih (diskriminiranih) regij, ki naj svoj odgovor kar zapišejo v komentar. Toda prepozno. Škoda je že storjena.

Čeprav je svojevrsten dosežek, užaliti več kot pol Slovenije v enem zamahu.

By Regional stat - Lastno delo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50387111
Dejanske statistične regije v Sloveniji By Regional stat – Lastno delo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50387111